Fysieke winkels zijn nog steeds erg populair bij consumenten. Het kunnen zien en vasthouden van een product voordat je het koopt, geeft je meer zekerheid over je aankoop. Een nadeel is echter dat winkels slechts een beperkte hoeveelheid ruimte en voorraad hebben, waardoor een klant mogelijk een product niet in hun gewenste maat of kleur kan vinden. Een kiosk lost dit probleem op door de online winkel direct beschikbaar te maken in de fysieke winkel, waardoor er alsnog een verkoop wordt gedaan.
De populaire merken Timberlands, Skechers en Ecco worden allemaal gedeeltelijk beheerd door Nelson en hadden upgrades nodig voor hun trage en verouderde kiosks. Het doel van dit project was om met één oplossing alle merken te voorzien. De toepassing zal worden weergegeven in alle winkels op een horizontaal of verticaal aanraakscherm. Mijn doel in dit project was om alle schermen en functionaliteiten die beschikbaar zijn op de kiosk te ontwerpen, zodat een partner bedrijf de Front-end en Back-end ontwikkeling op zich kon nemen.
Om te beginnen zorgde ik ervoor dat de verschillen tussen een kiosk en een online website duidelijk waren. Bijvoorbeeld, je kunt een website bezoeken vanuit de privacy van je eigen huis, terwijl een kiosk in het midden van een winkel deze luxe niet heeft. Het behandelen hoe mensen kunnen inloggen en hun persoonlijke informatie op het scherm kunnen zien, moest daarom discreet worden afgehandeld. Het was ook belangrijk dat de informatie werd weergegeven in een groter lettertype en dat mensen niet hoefden te scrollen om de belangrijkste informatie te zien. De kiosk heeft verschillende functies, waarvan de belangrijkste zijn: product zoeken, filteren, productinformatie tonen, controleren van de lokale voorraad en natuurlijk het afrekenen. .
De designs werden per functionaliteit ontworpen, waarbij elk gedeelte grondig werd besproken met collega's, gebruikers en product owners. Ik gebruikte Adobe XD om een stijlgids en herbruikbare componenten te maken. Vormen en kleuren werden zorgvuldig gekozen om gebruiksvriendelijk en herkenbaar te zijn. Deze werden later geëxporteerd in verschillende prototypes die werden overgedragen aan de developers.